IRRITERAD

Är ganska trött på min skola vid det här laget så jag kände att lite "avskrivning" var behövligt!
För att utomstående ska förstå en aning berättar jag lite bakgrund, väldigt kortfattat dock.
När vi (klassen) sökte till plusgymnasiet verkade allt vara som en liten dans på rosor, vi skulle bli utbildade till dittan och dattan och att hitta ett arbete när vi var klara skulle inte vara ett problem. Vem tycker inte detta låter som en helt underbar grej när man är skoltrött och inte vill plugga vidare?
 
Hur som haver började vi läsa massa olika kurser, super bra att ha i bagaget och framför allt för att man ska kunna bli något. Jag tror att det var i slutet av tvåan vi började ifrågesätta lite smått vad det var vi egentligen skulle bli, då inga klara besked gavs ifrågasatte vi ännu mer i första terminen av trean... Nu har startskottet gått på våran sista termin och vi vet fortfarande inte exakt vad vi blir. Jag känner mig liksom lite lurad och är orolig för vad jag ska göra när jag väl har tagit studenten. Jag kan ju inte direkt komma till arbetsförmedlingen och inte veta vad jag är utbildad till? 
 
Jag kan förstå att det är rörigt när en ny skola öppnar, men ska det verkligen behöva påverka oss som sökt linjen såhär mycket? Skärpning plusgymnasiet, låt inte de andra eleverna drabbas av samma sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0