ARE YOU DOING WELL?

Torsdag, jag börjar se ett slut på ännu en skol vecka (som förövrigt gått väldigt fort!). 
Ska bli skönt med helg även om jag har lite jobb på schemat, det är ju aldrig fel med helg! ;) På fredag ska jag ta tag i rummet på övervåningen, vi ska ju ordna nytt sovrum där men först ska det målas om och läggas nytt golv. Ska bli så skönt när det är klart, det kommer bli världens bästa sovrum! På lördag är det jobb hos syrran som gäller, hon ska ha ridläger och jag har uppgiften att ta hand om elverna genom att ge dom massage, min syster utnyttjar verkligen att jag läser SPA, det gillar vi! ;) På kvällen är det utgång på olstorp, Björn Rosenström spelar och det får vi inte missa! :) 
Jag skrev ju i ett annat inlägg att jag inte riktigt diggade att vara 18, med tanke på de ansvar man ska ta. Men bortsett från allt ansvar har jag märkt en stark fördel, jag som tidigare haft lite ekonomiskt svårt har nu helt plötsligt har det ordnat upp sig ordentligt. Jag får in både studiebridag och underhållsstöd och jag har även fått ansvaret för mina sparkonton. Självklart ska inte de sparade pengarna brännas bort, jag har gjort så att 90% av de sparade pengarna ligger i en fond som jag inte kan röra på 1år. De resterande 10% ligger i ett e-sparkonto jag kan röra hur jag vill, om jag tex vill köpa bil eller dylikt. Fördelen med att ha ett sparkonto jag kan röra hur jag vill är att jag kan "låna" pengar av mig själv vid tillfällen då jag i ett nödläge behöver pengar snabbt. 
Är oerhört nöjd över mina beslut jag gjort såhär långt som myndig, nu är det bara körkortet som fattas! :)
Mycket text blev det nu, men det är ju trevligt! ;)
Skriver senare sen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0