För ett fäschare ansikte.

Gör ett inlägg om hur jag brukar sköta mitt ansikte för att slippa överflöd av acne och annat skräp.
När man äter godis tar man sig ofta i ansiktet utan att tänka på det, det leder till att huden suger åt sig av ämnena du har på fingrarna och bildar acne.
För att undvika detta kör jag alltid med scrub varje dag, det finns ju speciell scrub som är till för ansiktet.
Jag föredrar en produkt som mjukt&skönt har framställt.

Min är dock blå (en annan doft är väl det enda som skiljer dom åt.)
Rekommenderar den här starkt, har upplevt från andra ansikts skrubber att dom är lite "starka" så man känner att det blir lite kallt eller att det "Svider" i ansiktet, men det beror nog mest på att jag har väldigt känslig hy.
När du använt skrubben är det bara att smörja in ansiktet med en lotion, bara så huden får hjälp att återfukta sig.
Har du make-upp är det aldrig rekomenderat att tvätta ansiktet med tvål, det torkar ut huden, dove är nog den enda tvålen som är snäll mot ansiktet. För att få bort make-up innan skrubbningen brukar jag ta en vanlig make-up servett och klena lite med, också framställda av mjukt&skönt.

Detta är alltså min vardagliga tvättning, kan inte påstå att jag är helt fri från acne men har fått tusen gånger bättre hy, mycket lättare att sminka och inte alls lika torr.
Kommer gå igenom en mer omfattande rengöring någon dag framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0