Friday, im in love.

Har varit en riktigt seg dag idag måste jag påpeka. Jag jobbar ju hos Jenny och därför sover jag där, hade ställt klockan på åtta eftersom Jenny behövde mig en hel del idag. Tydligen så dog min telefon under natten vilket innebar att jag försov mig till klockan elva, BRA ALICIA! Jenny kunde ju kommit och väckt mig men hon tycker jag ska kunna sköta sånt själv. Stressad som fan slänger jag i mig ett par mackor och springer på stört ut till stallet. Där står Jenny med händerna fulla och säger inte ett ord utan bara ler och pekar på ett antal träns och en sadel som behövde puttsas. Jag var glad över att hon inte ströp mig så jag började puttsa som en dåre! :)
När allt var klart drog vi iväg till mariestad med tre hästar som jenny skulle tävla, och minst sagt så var det fullt spring i 5-6 timmar. Det gick jätte bra iallafall, hästarna skötte sig otroligt bra och jag blev riktigt sugen på att köpa mig en stor häst istället för en liten ponny! Dock blev det lite olyckligt i sista klassen Jenny red, hon satt på en häst som hon håller på att utbilda och början av banan gick bra tills hon kom typ till fjärde eller femte hindret då hästen reser upp bakdelen sjukt mycket över hindret. Jenny var inte beredd och krashlandar ner på marken, snacka om att jag fick panik! Så dagen slutade med en liten hjärnskakning, mycket ont i ryggen men en relativt nöjd storasyster!
Men helgen är inte över, det är tre dagars tävling i mariestad så imorgon är det nya tag med samma hästar, oj oj oj. Gissa om jag kommer vara död när jag äntligen får komma hem? ;)

Massa text blev det och hoppas ni orkade läsa! :)

Förövrigt saknar jag Pappa, kommer bli så jobbigt nu framöver när jag inte får träffa honom varje dag. Han har börjat ligga ute på sitt jobb, han åker måndag morgon och komme rhem torsdag kväll, döda mig.


Sen så är ju min Pappa ganska cool också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0