Onsdag

Ännu en intressant morgon, busskuren vid storegården är alltid lika intressant!
Hade sovmorgon idag och tog en buss som gick vid nio, när jag kommer till busskuren var jag först helt själv så där satt jag med hög musik i öronen. En manlig turk på 50+ kommer helt plötsligt fram och säger något jag uppenbarligen inte hör med tanke på musiken. Jag tar artigt ur hörlurarna och säger "va?" varpå han nästan skriker "GUT VA KALLD DE Ä!" "jaaaa..." Svarar jag tillbaka och han ger mig en konstig blick. Efter en lång och plågsam tystnad kommer bussen och när den precis är framme utbrister 50+ -aren "NU DET SNÖ!!!!" varpå jag tittar upp mot skyn och ser några få snöflingor falla.
Ibland kan så lite göra så mycket, han gjorde min morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0